• فروشگاه آنلاین آر-شاپ
    فروشگاه آنلاین آر-شاپ

    هسته ای قوی

  • سامانه هوشمند مدیریت استخر و اماکن ورزشی مبتنی بر تکنولوژی RFID
    سامانه هوشمند مدیریت استخر و اماکن ورزشی مبتنی بر تکنولوژی RFID
  • چاپ و کدگزاری کارتهای هوشمند و تولید تجهیزات مبتنی بر RFID
    چاپ و کدگزاری کارتهای هوشمند و تولید تجهیزات مبتنی بر RFID

    چاپ کارتهای Mifare و RFID با کیفیت HD کدگزاری کارتهای مایفر تولید تجهیزات مبتنی بر RFID سیستم کنترل میز بیلیارد سیستم کنترل کافی نت سیستم کنترل گیت ورود استخر

  • سیستم جامع مالی و اداری تحت وب بی سان
    سیستم جامع مالی و اداری تحت وب بی سان

    حسابداری، حقوق و دستمزد، انبار ، اموال ، خزانه داری ، پرسنلی ، کار گزینی

  • سیستم مدیریت اطلاعات پروژه و آرشیو فنی ....
    سیستم مدیریت اطلاعات پروژه و آرشیو فنی ....
خانه مقالات مقالات حسابداری هزينه يابي بر مبناي هدف

هزينه يابي بر مبناي هدف

فهرست مقاله
هزينه يابي بر مبناي هدف
منشأ و تاریخچه هزینه یابی هدف
اهداف هزینه یابی هدف
نحوه پیاده سازی نظام هزینه یابی هدفمند
هزینه یابی بر مبنای هدف در سطح محصول
همه مقالات

هزينه يابي بر مبناي هدف

 

چکیده:

 

محیط تجاری رقابتی موسسات را ملزم کرده است که محصولاتی را با کیفیت و مطابق خواست مشتریان، در حالی که قیمت های فروش کاملاً توسط بازار تعیین می شود را تولید نمایند. عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمت های پایینتر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. یکی از مهمترین تکنیکهایی که می تواند موسسات را در این راه کمک کند سیستم هزینه یابی هدف می باشد. هزینه یابی هدف یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف می کند. در هزینه یابی هدف نگرش این است که چون پس از طراحی یک محصول بخش عمده ای از هزینه های آن تعهد می شود، کاهش هزینه امکان پذیر نخواهد بود مگر با طراحی مجدد محصول، در این تکنیک قبل از مرحله تولید به مدیریت هزینه توجه می شود تا محصولی با بهای تمام شده از پیش تعیین شده تولید و در عین حال سود مورد نظر مدیریت را تأمین نماید. هزینه‌یابی هدف در ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است ولی مزایا و آینده دنیای تجارت، ما را مجبور به استفاده از این روش بسیار سودمند خواهدکرد.

 

واژه های کلیدی:

 

هزینه هدف، مهندسی ارزش، قیمت فروش هدف، زنجیره ارزش، بهبود مستمر

 

مقدمه:

 

در شرایط رقابتی حاکم بر بازار، بنگاه های اقتصادی ملزم به مدیریت اجزاء بقاء محصول (قیمت/ بهای تمام شده، کیفیت و کارکرد) هستند، زیرا در اقتصاد امروز حفظ یک مزیت رقابتی به مدت طولانی غیر ممکن است. مدیریت بهای تمام شده سنتی در این محیط رقابتی نمی تواند مؤثر باشد، بنابراین مدیریت هزینه بر مبنای هدف، مجموعه یکپارچه ای از تکنیک ها و سیستم هایی است که جهت مدیریت اجزاء طراحی و به کار برده می شود و به منظور پیاده سازی موفق آن، ایجاد زمینه های مناسب تکنیکی، رفتاری و فرهنگی لازم می باشد. مهمترین موضوع در استفاده از هزینه یابی هدف همان زمینه های فرهنگی آن است، با این تعبیر که در نوع عملکرد به جای اینکه یک گروه تنها به حفاظت از منابع و زمینه های کاری خود بپردازد، می بایست کارکردهای سایر گروه ها و منافع جمعی را مدنظر قرار دهند. برای اجرای مؤثر، هزینه یابی هدف باید در طی زنجیره ارزش انتشار یافته باشد و تمامی افراد سازمان آنرا پذیرفته باشند. در هزینه یابی برمبنای هدف توجه ویژه ای به چرخه عمر محصولات و بهبود مستمر می گردد و همواره نیازهای مشتریان در اولویت قراردارد. با توجه به جهانی شدن بازارها که در حال حاضر شاهد آن هستیم و مسئله پیوستن به بازار تجارت جهانی، ما ناگزیر به فضای رقابتی قدم می گذاریم و برای بقا در چنین فضایی ناگزیر از اعمال هزینه یابی هدف هستیم.

 

در این مقاله تلاش گردیده است ضمن معرفی نظریه نسبتاً جدید هزینه یابی هدف به تاریخچه، اهداف، تفاوت با نگرش سنتی مدیریت هزینه و نحوه پیاده سازی آن در موسسه پرداخته شود و در ادامه با ارائه یک تمرین عملی از هزینه یابی هدف، مزایا و مشکلات کاربرد آن در ایران ذکر می گردد.



 
تماس با ما
آدرس:
دفتر مرکزی: آذربایجان شرقی- تبریز-بلوار توانیر-بعد از پل توانیر - روبروی پارک نظامی- مرکز رشد علوم پزشکی تبریز
دفتر تهران: شهرک غرب ، نیایش ، فرحزادی شمال ، گلستان دوم پلاک 87 واحد6  طبقه 4
کد پستی: 5133997139
ایمیل: info at arman.co.ir
تلفن:
فکس: 02189783622
شماره موبایل: 09220830950
09143184300
09123127516